DEETOSSNEL MAATJE TE GROOT VOOR GKV ENOMICS

GKV Enomics is er niet in geslaagd een derde play-off duel af te dwingen. In Dordrecht werd zaterdag de tweede play-off verloren van Deetossnel en daarmee is het nu definitief dat de Gorinchemmers volgend jaar in de hoofdklasse blijven acteren. GKV Enomics speelde beter dan afgelopen dinsdag en bleef lang in de kielzog van de Dordtenaren, maar langzaam maar zeker liep Deetossnel uit naar een ruime voorsprong. Eindstand 24-17.

GKV Enomics was naar Dordrecht afgereisd met het idee om met name revanche op zichzelf te nemen na de zeperd in de eigen Van Rappardhal. Op dinsdag werd kansloos met 13-24 verloren. Hoewel het geen ramp was dat promotie naar de tussenklasse daardoor uit zicht leek te komen, wilde de ploeg vooral de eigen supporters nog op mooie wedstrijden trakteren. Deetossnel had daar in ieder geval enorm zijn best voor gedaan. De hal was mooi versierd, er waren veel supporters aanwezig en er werd een mooie show georganiseerd. Vanuit GKV Enomics waren een goede 100 supporters naar Dordrecht afgereisd die zagen dat het Deetossnel was dat het voortouw nam met een 4-1 voorsprong. Toch zat GKV Enomics beter in de wedstrijd dan afgelopen dinsdag en langzaam maar zeker kwam de ploeg ook op het scorebord terug in de wedstrijd. De ploeg van coach John Spek kwam bij 6-6 weer op gelijke hoogte via een strafworp van Maren den Besten. Dat was tekenend: GKV Enomics speelde met veel druk naar binnen en forceerde op die manier goede kansen.

Probleem was, net als dinsdag, het rebound-overwicht van Deetossnel. De statistieken worden daar live bijgehouden en zo was te zien dat Joost Hofman na 15 minuten al 20 rebounds had. Zo kon Deetossnel blijven herhalen en raakte GKV Enomics buiten adem. Deetossnel liep weer uit naar drie doelpunten voorsprong en de ploegen gingen rusten met een 13-11 tussenstand. Nog alles om voor te spelen, maar vlak na rust gaf GKV Enomics de wedstrijd uit handen, mede dankzij een van de vele arbitrale eigenaardigheden. In de kolkende hal hoorde Guido Messerschmidt, net als de rest van de aanwezigen in de hal, niet dat de scheidsrechters infloten, de scheidsrechters zagen een tijdsoverschrijding en Deetossnel mocht de bal meteen in de handen van de vrijstaande Maureen Oudman gooien, die dankbaar haar vijfde van de avond binnen schoot. GKV Enomics was van slag en Deetossnel gesterkt door de verruimde voorsprong. Ook de invallende Mats den Besten en Milan Rietveld konden de wedstrijd niet omdraaien en na de 16-13 van Niek van der Weijden liet Deetossnel niets meer aan twijfel over en sleepte de overwinning vakkundig binnen. Eindstand 24-17. De felicitaties gaan naar de Dordtenaren, die over twee wedstrijden gezien volledig terecht de promotie naar de tussenklasse hebben verdiend. Voor GKV Enomics rest volgend jaar de hoofdklasse, een mooie competitie waar iedere week veel strijd te verwachten valt.

Doelpuntenmakers GKV Enomics: Niek van der Weijden 7, Kevin van Beest 5, Nienke van der Weijden 2, Guido Messerschmidt 1, Ferry Gruijters 1, Maren den Besten 1