Close this search box.

GKV ENOMICS HANDHAAFT ZICH MET ZWAARBEVOCHTEN ZEGE

In het degradatieduel met VEO uit Voorburg is GKV Enomics erin geslaagd zich te handhaven in de Overgangsklasse op het veld. GKV Enomics staat in de middenmoot, maar door het lastige programma, waarbij GKV Enomics de sterkste ploegen telkens als eerste treft, kon GKV Enomics nog wel degraderen. Interim coach Jan Ouwerkerk had op voorhand al voorspeld waar zo’n duel altijd op uitdraait: vechtlust en strijd. Daarvan leverde GKV Enomics net genoeg en met name dankzij een korte spurt halverwege de tweede helft gingen de punten mee naar Gorinchem: 11-15.

GKV Enomics begon voortvarend aan het duel. Het verdedigingsvak liet bijna geen kans toe en Kevin van Beest had binnen enkele aanvallen al voor een strafworp en een doelpunt van afstand gezorgd. Het andere aanvalsvak had het een stuk lastiger. Niek van der Weijden en Mats den Besten werden goed onder druk gezet door Casper Onnink en Daan de Groot en de dames hadden de grootste moeite hen te bereiken. Toch was het Niek van der Weijden die met een afstandsschot de 0-3 op het scorebord zette. Veo counterde met de 1-3, waarna Rachel Romijn de voorsprong weer uitbreidde naar 1-4.

Er leek geen vuiltje aan de lucht, maar Nienke van der Weijden moest zich op dat moment helaas geblesseerd laten vervangen. Maren van Krieken deed dat zoals altijd verdienstelijk, maar GKV Enomics was het ritme wel even kwijt en Veo kon terugkomen tot 4-5. Via 4-6 liep GKV Enomics uit naar 5-8 bij rust dankzij knappe doelpunten van Maren van Krieken en Ferry Gruijters.

GKV Enomics kwam niet goed uit de rust en het aanvalsvak met Niek van der Weijden, Mats den Besten, Maren van Krieken en Nikki Bos kwam er aanvallend niet aan te pas. Veo kwam terug naar 8-8, waardoor trainers Jan Ouwerkerk en Chris Beuk zich genoodzaakt zagen te wisselen. Nadat Kevin van Beest twee hele belangrijke doelpunten had gemaakt, 8-10, werd Niels Huisman verdedigend voor van Beest gebracht. Merel Doornhof mocht ook haar debuut maken in de hoofdmacht van GKV Enomics. Mede dankzij haar goede passing lukte het Niek van der Weijden zich beter vrij te spelen tegen de sterk verdedigende Casper Onnink. Een afstandsschot van Van der Weijden, een strafworp van Niels Huisman en een knappe doorloopbal van Maren den Besten, gevolgd door weer een afstandsschot van Van der Weijden, betekenden dat de wedstrijd beslist was. Eindstand 11-15. GKV Enomics handhaaft zich daarmee en speelt de laatste twee wedstrijden om de eer.

Over twee weken speelt GKV Enomics uit tegen het reeds gedegradeerde Velocitas. In de top van de poule won Unitas van KVS/Maritiem, waardoor zij nu echt op het kampioenschap afstevenen. Veo zal OVVO en Nieuwerkerk moeten verslaan, anders zullen ook zij volgend jaar in de 1e klasse komen.

Doelpuntenmakers GKV Enomics: Kevin van Beest 5, Niek van der Weijden 4, Niels Huisman 1, Ferry Gruijters 2, Maren den Besten 1, Rachel Romijn 1, Maren van Krieken 1

Stand:

1 Unitas | Perspectief 22