Close this search box.

GKV Enomics hard onderuit

GKV Enomics is er dinsdagavond niet in geslaagd te verrassen tegen HKC. Tegen de buren uit Hardinxveld bleven de Gorinchemmers een helft lang in de buurt van de tegenstander. In de tweede helft sijpelde de energie weg en begon de moed in de schoenen te zinken. Tegen een topteam als HKC is dat funest. GKV Enomics moest overal net wat meer ruimte geven aan de schutters van HKC, kreeg het steeds zwaarder in de rebound en had ook meer moeite met de verdedigende druk van HKC. Via 13-9 bij rust werd met 34-18 verloren.
HKC had fantastisch uitgepakt. In sporthal Het Dok was een mooie lichtshow opgezet bij het oplopen en de honderden HKC-supporters knalden de confetti de zaal in om het begin van de playoffs te vieren. Daar tegenover stond een aanzienlijk kleinere, maar net zo fanatieke aanhang van GKV Enomics, die er alles aan deed om de spelers van energie vanaf de tribune te voorzien. Schitterend om te zien wat een impact de playoffs kunnen hebben op het verenigingsleven en laten we hopen dat dit morgen in de Van Rappardhal nog overtroffen wordt.
Nadat de zaal schoon was geveegd konden de ploegen beginnen. Bij GKV Enomics wordt de spoeling steeds dunner en ontbrak behalve Kelly de Bruin en Mats den Besten (beide knieblessures) nu ook Rachel Romijn (enkelblessure). Bij HKC in het eerste aanvalsvak een oude bekende met Eliza Roest. Hij zou net als zijn teamgenoten een hele sterke wedstrijd spelen. Toch begon GKV Enomics verdedigend sterk en wisten Niek van der Weijden en Guido Messerschmidt de aanval van HKC te ontregelen. Kevin van Beest promoveerde zijn eerste twee schoten tot doelpunten, waarvan er helaas slechts 1 werd goedgekeurd. Hierna nam HKC de wedstrijd over en liep via 6-1 uit naar 8-3. Van Beest was verantwoordelijk voor alle doelpunten aan GKV-zijde.
Een time-put van John Spek wierp zijn vruchten af en GKV Enomics knokte voor wat het waard was. In het kwartier dat volgde, was GKV Enomics gewaagd aan, zo niet iets beter dan, HKC. GKV Enomics smeet met krachten tegen het fysiek sterkere HKC. Niek van der Weijden gaf topspits Mark Klop geen centimeter ruimte en bleef hem in deze fase goed de baas. De energie en fut die GKV Enomics erin gooide wierpen hun vruchten af, want de kleedkamers werden met een alleszins acceptabele 13-9 opgezocht, maar GKV Enomics zou dit in de tweede helft terugbetalen.
HKC schoot weer uit de startblokken: het gaf veel druk op alle GKV-spelers en schoot met scherp. Mark Klop werd gewisseld voor Sven van Baggum, om Niek van der Weijden meer fysieke tegenstand te geven. Dat werkte en het waren Eliza Roest en Veerle Havelaar die daardoor tot meer doelpunten konden komen. In het andere vak was Corne Troost een plaaggeest (hij zou eindigen met 9 rake afstandsschoten uit 17 pogingen). Aanvallend kwam GKV Enomics er niet meer aan te pas. Vermelding verdient nog de aanvallende prestatie van Kevin van Beest, die ondanks de enorme druk van ex-international Danny den Dunnen tot 7 doelpunten kwam. Eindstand 34-18.
Zaterdag een herkansing. Gezien deze nederlaag en de ruime overwinning van Deetos tegen Odik is al bijna zeker dat dat de tegenstander wordt tegen wie GKV Enomics vanaf dinsdag 5 april in een nieuwe play-off ronde mag spelen om een plek in de tussenklasse. Eerst tijd om de rug te rechten en in de eigen Van Rappardhal een wedstrijd lang vol te houden wat in Hardinxveld 1 helft is gelukt. De Van Rappardhal biedt ruimte voor veel supporters, dus zorg dat je erbij bent!
Doelpuntenmakers GKV Enomics: Kevin van Beest 7, Niek van der Weijden 4, Guido Messerschmidt 2, Nienke van der Weijden 2, Maren van Krieken 1, Ferry Gruijters 1, Nikki Bos 1