GKV Enomics naar play-offs na ontsnapping tegen Mid-Fryslan

Zaterdag plaatste het standaardteam van GKVEnomics zich in de Van Rappardhal. voor eigen dol enthousiast publiek, voor de promotiepoule, na een miraculeuze ontknoping van de wedstrijd tegen koploper Mid Fryslan, met een  23 – 23 eindstand.

In de eerste helft kwam de wedstrijd moeizaam op gang en startten de GKVers met veel onrust in de aanval resulterend in veel gemiste kansen. Verdedigend zat het bij de Gorcummers goed in elkaar. De ploeg uit Friesland kwam toch  met 0 – 2 voor , waarna Niek van der Weijden  en Guido Messerschmidt uit twee strafworpen scoorden 2 – 3, na 13 minuten. Nikki Bos scoorde van afstand  3 – 4, waarna Mid Fryslan uitliep naar 4 – 8. Kevin van Beest met een doorloopbal en Nienke van der Weijden uit een strafworp verkleinden de achterstand 6 – 8. Maren van Krieken kwam in de ploeg voor Rachel Romijn, die uitviel met een enkelblessure. De Friezen kwamen op 7 – 10 met nog 3 minuten op de klok.  Via een schot van afstand van Kevin van Beest en een doorloopbal van Niek van der Weijden  werd de ruststand 9 – 11.

Na de pauze scoorde Guido Messerschmidt direct via een korte kans 10 – 11, maar door doelpunten uit vrijstaande Friese  dames liep  ons eerste al na 4 minuten een achterstand op van punten 10 – 14. In de volgende 11 minuten leek Mid Fryslan de genadeklap uit te delen door telkens de marge te vergroten naar 5 punten, Niek van der Weijden  tweemaal , Kevin van Beest , Maren den Besten  en een zeer verdienstelijk invallende  Maren van Krieken zorgden er echter voor dat bij de vak wisseling de voorsprong van de Friezen beperkt bleef tot 4 punten. Met aanvoerder Niek van der Weijden als grote inspirator bleven de Gorcumse korfballers keihard knokken voor een goed resultaat. Met nog 9 minuten op de klok wist eerst Nienke van der Weijden fraai uit een korte kans te scoren en 3 minuten later Kevin van Beest via een afstandsschot de achterstand te verkleinen naar 2 punten;18 – 20. Een superspannende slotfase met een sterk meelevend GKV publiek brak aan. Mid Fryslan; 18 – 21; Via Niek van der Weijden en Maren den Besten naderde GKV tot op 1 punt 20 – 21. Met nog drie minuten op de klok scoorde Mid Fryslan 20 – 22 en na een  afstandsschot van Niek van der Weijden, zijn achtste treffer (21 – 22) scoorden de Friezen  21 – 23 met nog 2 minuten te gaan. Het voor onmogelijk gehouden scenario voltrok zich voor de dol enthousiaste GKV supporters. Eerst scoorde Guido Messerschmidt uit een korte kans de aansluittreffer 22 – 23 en 44 seconden later Kevin van Beest, zijn zesde treffer, eveneens  uit een korte kans de gelijkmaker. 23 – 23. Wat een apotheose.

Komende zaterdag speelt GKVEnomic de laatste poule wedstrijd tegen Tempo 1 en 2 uit in Alphen a/d Rijn. Daarna volgt de indeling van de promotiepoule met als inzet; plaats in de tussenklasse en zelfs de korfbal league.

Doelpuntenmakers bij ons eerste:

Niek 8

Kevin 6